Manater, delfiner, alligator, kakkelakker og mye mer

Vell nå tvinger pappa meg til å blogge, jeg er så lat, jeg vet. Er ikke at jeg ikke har hatt tid til å blogge, men er bare så lat at jeg ikke har giddet. Nå er vi ankommet feriehuset vi har leid her i Florida, det har 2 soverom, 1 stue, 2 bad, 1 kjøkken og pool! Huset ligger i byen Cape Coral som ligger mellom Miami og Orlando. Siden vi kom til feriehuset har vi hatt invasjon med kakkelakker!! æsj, de er så utrolig ekle. Ellers har alt gått bra. Vi har vært mye på stranda, shopping og rett og slett bare slappet av også har vi jo selvfølgelig spist mye og god mat! Det er vel det som har skjedd, men skal fortelle om hva jeg gjorde i dag, for dette er faktisk spennende!

I dag var det tidlig ut av dørene for å så kjøre til Everglades hvor vi kjøpte en tur med sånn vind båt. Først så vi delfiner, de er så søte! Etter det tok vi turen inn i sumpen. Først gikk vi veldig sakte, så peiste han på og det gikk så utrolig fort innover den trange skogen. Da vi ankom første sumpdam (vet ikke hva jeg kan kalle det, men det var akkurat som en liten dam inni der) møtte vi en alligator, det var ikke så veldig stor, noe som mamma var super glad for, hun satt å pinnholdt i meg hele turen for hun var så utrolig redd. Vi så også noen vaskebjørner der som de gav mat til og greier. Da vi skulle videre, ville ikke motoren starte igjen, så der stod vi i midten av en sump med en alligator svømmende ved siden av oss. Heldigvis kom det en annen båt å hentet oss en halvtime etter, det var like før jeg kastet mamma til alligatoren for hun brakte til seg så mange mygg. Vi så to alligatorer på hele turen, og that's it. På veien tilbake fikk vi besøk av en pelikan, den landet rett framfor meg og mamma, vi kunne sikkert tatt på den om vi strakte ut handen, men det gjorde vi jo ikke, let's face it, jeg og mamma er jo noen pingler. Og ja, mens jeg husker det, pappa holdt en alligator, min pappa, he-he! Da vi skulle tilbake til Cape Coral stoppet vi på en strand, den var super pen! Vi badet ikke bare gikk ut på moloen hvor vi så flere delfiner og floridamanater som jeg aldri i hele mitt liv har sett før. Det var veldig fasinerende. Så stoppet vi innom et kjøpesenter fordi mamma skulle kjøpe seg en veske som hun synes hun fortjente etter å være med på alligator safari.

Vell nå sitter vi egentlig bare her på ferie huset å slapper av igjen. På fredag går turen til New York City, og neste onsdag er det hjem! Snakkes sikkert en gang til før jeg reiser hjem, men jeg vet ikke hvor lat jeg kommer til å være framover.

Pappa som filma når vi kjørte båten, gikk også mye fortere!

Pappa er jo reine Gator manen!

Noen andre fikk besøk, han ville jo bare si hei.

Hei på deg

Den var ikke super stor, kanskje 1 meter.

Mater vaskebjørner han.

stranda

Manatene

fine delfinen

Guri hvor mye jeg har savnet mammaen min!

oppdatering!

Hei guys!

Som dere sikkert har fått med dere er jeg reist fra Elkader nå. Det var utrolig trist å dra derfra og jeg savner alle allerede.. Men, men. Nå er jeg i Florida med mamma og pappa, vi har vært her i 4 dager nå og skal videre til en annen plass i Florida i morgen. Vi har også vært i Chicago, noe som vi synes var utrolig gøy. Ja nå skal jeg ikke fortelle om hele reisen, jeg kan heller legge inn noen bilder.

meg og hotellet mamma og pappa bodde på i Elkader.

meg og pappa foran Elkader

Renee, Lincoln og meg

Renee, Link og meg, igjen

Meg, pappa og mamma, på field of dreams i Iowa.

Shannon, Link og meg på mississippi museum.

mommy and me

meg og mamma sitter langs veien å synger barnesanger

meg og mamma i Chicago (bakgrunn)

flotte foreldre

mamma og meg igjen, pappa endte opp me kamerat så han har tatt alle bildene.

Hard Rock Cafe

Fikk meg nye briller

Såå var vi i Florida, Disney World!!

såå var vi plutselig i San Fransico igjen. Neida, er bare et bilde ;)

Besøkte Norge! spiste skolebolle, nam, nam!

Spiste middag i et slott! Følte meg som en prinsesse

Slottet

Daddy cool og meg, endelig et bilde av meg og pappa

Spiste en lykke kake for første gang i mitt liv i dag! Det som stod inni var teit, så vil ikke dele det!

Det var det, så snakkest vi om litt. Skal blogge helt til jeg kommer hjem, så ser jeg hva jeg gjør når jeg kommer hjem.

Fiffit.no

Hei på deg.

Jeg tenkte jeg kunne tipse dere om en nettside her på bloggen og den nettsiden er fiffit.no.

Fiffit.no er en motenettside som selger merkeklær for både kvinner og menn for en rimelig pris. Du kan finne kjente merker som Diesel, Prada, Gucci og Calvin Klein (morsomt fakta: viste dere at prom kjolen min var fra Calvin Klein?) og mange flere. Jeg anbefaler alle som er interessert i merkeklær å ta turen innom.

Du får også frifrakt om du bestiller for over 750 kroner så det er bare å handle.

Her ser dere en liste over noen av tingene jeg likte veldig godt fra fiffit:

Jeg elsker jakker å falt egentlig pladask for denne jakken med en gang jeg så den. Jeg synes den er skikkelig kul og veldig enkel å kaste på seg om du skal ut en kveld.

Jakken er i merket Diesel og koster 599 kroner. Dere finner jakken >HER

Denne lommeboken var også en ting jeg virkelig elsket med første øyekast. Fargen er helt perfekt for meg og jeg liker at den er veldig enkel, men lekker.

Lommeboken er i merke U.S. Polo og koster 499 kroner. Du kan finne lommeboken >HER<

Disse skoene er sykt tøffe. Akkurat slike sko jeg har sett etter i lang tid. De minner meg veldig om Amerika, det er sikkert pga hvit, rødt og blått og stjernen på siden eller noe.

Skoene er i merke Ana Lublin og koster 499 kroner. Du kan finne skoene >HER<

//:Sponset innlegg - 100% ærlige meninger://

Har ikke ord!

Hvor deilige det var å se mamma og pappa igjen. De ringte meg i rundt fire tiden å sa at de ville være i Elkader klokken 6:30 tiden. Jeg hadde countdown, jeg sporet til og med flyet deres fordi jeg gledet meg så utrolig mye. Da klokken var 6:10 satt jeg å hyperventilerte og var rett før hjertet mitt hoppet ut av halsen på meg, jeg hadde jeg ikke mer tolmodighet å bestemte meg for å gå opp til hotellet å vente i stedet for. Akuratt i det øyeblikket jeg kommer til hotellet ser jeg dem kjøre, jeg vinker, de ser meg ikke. Så plutselig kjører de forbi meg, jeg løp etter, men det nyttet ikke. Jeg ringte Bryce å fortalte han at de kjørte forbi meg og vis de kommer direktet til huset måtte han ringe meg, han ringte aldri. Så ringte endelig pappa "hvor er det!?". Jeg forklarte han veien og så møttes vi. Mamma og jeg grein, typisk oss! Vi satt litt på hotellet før vi bestemte oss for og ta turen å møte vertsfamilien min. Det var skikkelig gøy at de endelig møttes, og det virket som de fikk god kontakt veldig fort. Gleder meg allerede til morgendagen.

tok dette bilde 3 min etter vi gav hverandre første klem!

Dagen har ikke bare vært gledes tårer, men også sorg tårer. Darci og Kristie kom og vi sa hadet for siste gang. Hun hadde lakt en super søt bok til meg, og gråt utrolig masse. Jeg kommer til å savne henne masse! Også så tror jeg det endelig slo meg at jeg kommer til å reise, for i det jeg gikk gjennom byen i kveld begynte jeg å gråte. Laura drar også i morgen, og vi har ikke sakt hadet. Så det var litt trist også... Men, men, life must go on!

Nå skal jeg legge meg, slik at jeg kan vise mamma og pappa alt Elkader har å tilby i morgen!

Les mer i arkivet » August 2013 » Juni 2013 » Mai 2013
legg meg til som venn

Jeg var utvekslingsstudent med Explorius skoleåret 12/13 i Iowa, USA. Nå for tiden er jeg i jobb til Januar hvor jeg så skal studere 3mnd i Bali med Gostudy.