Manater, delfiner, alligator, kakkelakker og mye mer

Vell n tvinger pappa meg til blogge, jeg er s lat, jeg vet. Er ikke at jeg ikke har hatt tid til blogge, men er bare s lat at jeg ikke har giddet. N er vi ankommet feriehuset vi har leid her i Florida, det har 2 soverom, 1 stue, 2 bad, 1 kjkken og pool! Huset ligger i byen Cape Coral som ligger mellom Miami og Orlando. Siden vi kom til feriehuset har vi hatt invasjon med kakkelakker!! sj, de er s utrolig ekle. Ellers har alt gtt bra. Vi har vrt mye p stranda, shopping og rett og slett bare slappet av ogs har vi jo selvflgelig spist mye og god mat! Det er vel det som har skjedd, men skal fortelle om hva jeg gjorde i dag, for dette er faktisk spennende!

I dag var det tidlig ut av drene for s kjre til Everglades hvor vi kjpte en tur med snn vind bt. Frst s vi delfiner, de er s ste! Etter det tok vi turen inn i sumpen. Frst gikk vi veldig sakte, s peiste han p og det gikk s utrolig fort innover den trange skogen. Da vi ankom frste sumpdam (vet ikke hva jeg kan kalle det, men det var akkurat som en liten dam inni der) mtte vi en alligator, det var ikke s veldig stor, noe som mamma var super glad for, hun satt pinnholdt i meg hele turen for hun var s utrolig redd. Vi s ogs noen vaskebjrner der som de gav mat til og greier. Da vi skulle videre, ville ikke motoren starte igjen, s der stod vi i midten av en sump med en alligator svmmende ved siden av oss. Heldigvis kom det en annen bt hentet oss en halvtime etter, det var like fr jeg kastet mamma til alligatoren for hun brakte til seg s mange mygg. Vi s to alligatorer p hele turen, og that's it. P veien tilbake fikk vi besk av en pelikan, den landet rett framfor meg og mamma, vi kunne sikkert tatt p den om vi strakte ut handen, men det gjorde vi jo ikke, let's face it, jeg og mamma er jo noen pingler. Og ja, mens jeg husker det, pappa holdt en alligator, min pappa, he-he! Da vi skulle tilbake til Cape Coral stoppet vi p en strand, den var super pen! Vi badet ikke bare gikk ut p moloen hvor vi s flere delfiner og floridamanater som jeg aldri i hele mitt liv har sett fr. Det var veldig fasinerende. S stoppet vi innom et kjpesenter fordi mamma skulle kjpe seg en veske som hun synes hun fortjente etter vre med p alligator safari.

Vell n sitter vi egentlig bare her p ferie huset slapper av igjen. P fredag gr turen til New York City, og neste onsdag er det hjem! Snakkes sikkert en gang til fr jeg reiser hjem, men jeg vet ikke hvor lat jeg kommer til vre framover.

Pappa som filma nr vi kjrte bten, gikk ogs mye fortere!

Pappa er jo reine Gator manen!

Noen andre fikk besk, han ville jo bare si hei.

Hei p deg

Den var ikke super stor, kanskje 1 meter.

Mater vaskebjrner han.

stranda

Manatene

fine delfinen

Guri hvor mye jeg har savnet mammaen min!

oppdatering!

Hei guys!

Som dere sikkert har ftt med dere er jeg reist fra Elkader n. Det var utrolig trist dra derfra og jeg savner alle allerede.. Men, men. N er jeg i Florida med mamma og pappa, vi har vrt her i 4 dager n og skal videre til en annen plass i Florida i morgen. Vi har ogs vrt i Chicago, noe som vi synes var utrolig gy. Ja n skal jeg ikke fortelle om hele reisen, jeg kan heller legge inn noen bilder.

meg og hotellet mamma og pappa bodde p i Elkader.

meg og pappa foran Elkader

Renee, Lincoln og meg

Renee, Link og meg, igjen

Meg, pappa og mamma, p field of dreams i Iowa.

Shannon, Link og meg p mississippi museum.

mommy and me

meg og mamma sitter langs veien synger barnesanger

meg og mamma i Chicago (bakgrunn)

flotte foreldre

mamma og meg igjen, pappa endte opp me kamerat s han har tatt alle bildene.

Hard Rock Cafe

Fikk meg nye briller

S var vi i Florida, Disney World!!

s var vi plutselig i San Fransico igjen. Neida, er bare et bilde ;)

Beskte Norge! spiste skolebolle, nam, nam!

Spiste middag i et slott! Flte meg som en prinsesse

Slottet

Daddy cool og meg, endelig et bilde av meg og pappa

Spiste en lykke kake for frste gang i mitt liv i dag! Det som stod inni var teit, s vil ikke dele det!

Det var det, s snakkest vi om litt. Skal blogge helt til jeg kommer hjem, s ser jeg hva jeg gjr nr jeg kommer hjem.

Fiffit.no

Hei p deg.

Jeg tenkte jeg kunne tipse dere om en nettside her p bloggen og den nettsiden er fiffit.no.

Fiffit.no er en motenettside som selger merkeklr for bde kvinner og menn for en rimelig pris. Du kan finne kjente merker som Diesel, Prada, Gucci og Calvin Klein (morsomt fakta: viste dere at prom kjolen min var fra Calvin Klein?) og mange flere. Jeg anbefaler alle som er interessert i merkeklr ta turen innom.

Du fr ogs frifrakt om du bestiller for over 750 kroner s det er bare handle.

Her ser dere en liste over noen av tingene jeg likte veldig godt fra fiffit:

Jeg elsker jakker falt egentlig pladask for denne jakken med en gang jeg s den. Jeg synes den er skikkelig kul og veldig enkel kaste p seg om du skal ut en kveld.

Jakken er i merket Diesel og koster 599 kroner. Dere finner jakken >HER<

Denne lommeboken var ogs en ting jeg virkelig elsket med frste yekast. Fargen er helt perfekt for meg og jeg liker at den er veldig enkel, men lekker.

Lommeboken er i merke U.S. Polo og koster 499 kroner. Du kan finne lommeboken >HER<

Disse skoene er sykt tffe. Akkurat slike sko jeg har sett etter i lang tid. De minner meg veldig om Amerika, det er sikkert pga hvit, rdt og bltt og stjernen p siden eller noe.

Skoene er i merke Ana Lublin og koster 499 kroner. Du kan finne skoene >HER<

//:Sponset innlegg - 100% rlige meninger://

Har ikke ord!

Hvor deilige det var se mamma og pappa igjen. De ringte meg i rundt fire tiden sa at de ville vre i Elkader klokken 6:30 tiden. Jeg hadde countdown, jeg sporet til og med flyet deres fordi jeg gledet meg s utrolig mye. Da klokken var 6:10 satt jeg hyperventilerte og var rett fr hjertet mitt hoppet ut av halsen p meg, jeg hadde jeg ikke mer tolmodighet bestemte meg for g opp til hotellet vente i stedet for. Akuratt i det yeblikket jeg kommer til hotellet ser jeg dem kjre, jeg vinker, de ser meg ikke. S plutselig kjrer de forbi meg, jeg lp etter, men det nyttet ikke. Jeg ringte Bryce fortalte han at de kjrte forbi meg og vis de kommer direktet til huset mtte han ringe meg, han ringte aldri. S ringte endelig pappa "hvor er det!?". Jeg forklarte han veien og s mttes vi. Mamma og jeg grein, typisk oss! Vi satt litt p hotellet fr vi bestemte oss for og ta turen mte vertsfamilien min. Det var skikkelig gy at de endelig mttes, og det virket som de fikk god kontakt veldig fort. Gleder meg allerede til morgendagen.

tok dette bilde 3 min etter vi gav hverandre frste klem!

Dagen har ikke bare vrt gledes trer, men ogs sorg trer. Darci og Kristie kom og vi sa hadet for siste gang. Hun hadde lakt en super st bok til meg, og grt utrolig masse. Jeg kommer til savne henne masse! Ogs s tror jeg det endelig slo meg at jeg kommer til reise, for i det jeg gikk gjennom byen i kveld begynte jeg grte. Laura drar ogs i morgen, og vi har ikke sakt hadet. S det var litt trist ogs... Men, men, life must go on!

N skal jeg legge meg, slik at jeg kan vise mamma og pappa alt Elkader har tilby i morgen!

Les mer i arkivet August 2013 Juni 2013 Mai 2013
legg meg til som venn

Jeg var utvekslingsstudent med Explorius skoleret 12/13 i Iowa, USA. N for tiden er jeg i jobb til Januar hvor jeg s skal studere 3mnd i Bali med Gostudy.